POSAO DISPEČERA, DA ILI NE?
Svi smo mi svedoci da je posao dispečera doživeo pravu ekspanziju na ovim prostorima. Sve je više novih ljudi koji žele da budu deo cele ove priče, što je super, ali (uvek ima ono ali). Koliko je ovaj posao zaista ono čime ti želiš da se baviš?
Prvo bih se dotakla jedna teme, a to su obuke za dispečere. Nemoj da nasedaš na razne priče kako je ovo lagano, kako ti samo treba internet i laptop, kako ćeš za samo xy dana da naučiš sve ovo, kako to svako može. U tom momentu, samo možeš nekom da strpaš par stotina eura u džep i da živiš u ubeđenju kako je to što si završio neki kurs, dovoljno da ti budu otvorena sva vrata ovog sveta… bar iz mog ugla.
OBUKA ZA DISPEČERE?
Da, da, da i uvek da! Ali kada i kako? Obuka za dispečere je odlična odskočna daska ukoliko želiš da se baviš ovim poslom. Ono što ja uvek svima preporučujem, pre nego što krenu u ovu priču, jeste da za početak pročitaju E-Book kako bi se bar malo uputili i odlučili da li je to nešto što ih zanima. (Da li treba da vam pišem koje komentare sam imala na ovu rečenicu? Jedan od njih je da mene smara i ne zanima da radim obuke 😀 ne lutko, mene ne zanima da uzimam pare nekome za nešto što mu u životu neće trebati jer je u drugoj nedelji predavanja skontao ili skontala da mu to ne treba). No, o frustracijama drugi put, da se vratimo na temu obuka. Idealne su da se uputite u svu terminologiju, papirologiju (koje ima i previše), load board-ove (platforme za traženje tura), osnove logistike. Ali to ne znači da je samo to dovoljno, potreban je dodatni trud da se sve to vežba i kad nisi na predavanjima kako bi što bolje sve savladao.
INFORMISANJE
Bilo da si na samom početku ili da si već iskusan dispečer, ukoliko želiš da budeš dobar u onome što radiš, veoma je bitno da poznaješ materiju u kojoj si. Nemoj da te mrzi da izdvojiš pola sata- 45 minuta dnevno da makar pročitaš dnevne novine ili pogledaš na YouTube o aktuelnostima zemlje za koju obavljaš posao. Koliko god da si dispečer, na tvoj posao izuzetno utiču političko i ekonomsko stanje Amerike. Cela industrija funkcioniše po principu, ponude i potražnje za određenim proizvodima u određenim regionima. Samo malo informisanje, daće ti odgovore na mnoga pitanja. Naprimer: Zašto sa Floride teško nađeš turu? Florida sama po sebi nije proizvodno orjentisana, većinu dobara uvozi a malo toga ima da izveze. (odnosno da ponudi drugim zemljama).
ODGOVORNOST
Ukoliko pratite moje objave na instagramu, u poslednje vreme često ste mogli da se susretnete da pričam o stresu. Naravno, kako je neko (čitaj ja) našao za shodno da plaši ljude po internetu, kako je posao dispečera stresan. Našli su se pojedini da komentarišu da nije (nije ako ga ne radiš kako treba). Kada pričamo o stresu, pričamo o stresu koji se javlja kada imaš ODGOVORNOST. Ti kao dispečer, nemaš samo odgovornost prema svojoj porodici. Imaš odgovornost prema firmi za koju radiš. Ako ne radiš posao kako se od tebe očekuješ dovodiš prvo svoj posao, a samim tim i svoju porodicu u nezgodan položaj, da sutra možeš da ostaneš bez prihoda ili pak firmu u kojoj radiš da se nosi sa gubicima. Pored tebe i firme, postoje vozači, kojih da nije, ne bi bilo ni nas. Znači, ti kao dispečer, MORAŠ da razmišljaš od čega će i tvoj vozač (a samim tim i njegova porodica) imati da plati račune i da priušti normalan život. Sad kad smo ovo prošli, nadam se da vam je jasno, kolika je odgovornost vašeg budućeg ili sadašnjeg posla i zašto je bitno da ga radite sa punim fokusom.
PRILAGOĐAVANJE
Kao i u većini poslova, i ovo je posao kojem vi morate da se prilagodite. Bilo da se radi o radnom vremenu (popodne, jer kako drugačije) ili timu u kom ste. Kada pričamo o timu, ne mislim samo na ljude iz vaše kancelarije, mislim i na vozače i na brokere. Od ključnog je značaja da se svi potrudimo da razumemo i pomognemo jedni druge. Ne uče nas džabe: U svetu postoji jedno carstvo, u njemu caruje drugarstvo! Na kraju balade privatno ne morate da se družite ali na poslu je od ključnog značaja da ste kao jedno. Svi smo mi tu iz istih razloga 🙂
PLANIRANJE
Ukoliko do sada niste bili organizovani i niste znali da isplanirate vreme na najbolji mogući način, sad je vreme za to. Kako biste sebi olakšali posao (sa logističke strane), dobro isplanirajte kojom putanjom će vam se vozač te nedelje kretati. Vodite se trenutnim stanjem na marketu, kao i regijama koje imaju šta da ponude (izvezu), time ćete sebi smanjiti mogućnost da vam vozač ostane “zaglavljen” negde.
LIČNI KONTAKTI
Ukoliko ste počeli da pratite Dispeč Priče do sada ste mogli da čujete, kako vaše iskusne kolege grade odnose sa mnogim brokerima. Od ključnog je značaja za ovaj posao, da se ne oslanjate samo na load board-ove, jer princip njih je da za što manje para prodaju neku turu. Uglavnom, one najbolje, najplaćenije ture, odu dispečeru odnosno firmi sa kojom brokeri sarađuju. Prema tome, što se više zbližite sa vašim brokerom, veće su šanse da i pre nego što izbaci turu na load board, ponudi je baš vama…
Posao dispečera, iako od tebe očekuje mnogo, mnogo toga ti i pruža. Ukoliko je ovo posao, ono, čime želiš da se baviš, potrudi se da izvučeš ono najbolje iz njega. Edukuje se svaki dan, ulaži u sebe svaki dan i rezultati će doći.